čtvrtek 20. října 2016

Kočkoláž

Inspirací pro tento nelehký výtvarný úkol mi byla koláž šestiletého chlapce z první třídy ZŠ, ve které jsem před lety učila výtvarku. Tak mě překvapila jeho kresba  a potěšila jeho pečlivost a trpělivost, že jsem se rozhodla otestovat z téhož taky děti z Bubliny. A protože mám dost studijního materiálu o kočkách, zůstala jsem u nich.


Postup byl technologicky velmi jednoduchý, ale pro některé děti nekonečně nudný. Zatímco jeden usilovně pracoval a postupoval k cíli, druhý v tom nedokázal najít zalíbení. Dětem, kterým se povedlo práci dokončit, gratuluji! :)


Materiál:
  • obrázky koček
  • výkres A4
  • barevné časopisy
  • pastelka na předkreslení, tyčinkové lepidlo
Děti si podle předlohy nejprve předkreslily motiv na výkres a následně začaly vyhledávat v hromadě papírů (časopisů) vhodné barvy na útržky, ze kterých skládaly plochy obrázku. Barevnost pozadí se volila na závěr tak, aby byla výrazně jiná a motiv kočky se v ní neztratil.

Naše Mája, toho času na nebeském obláčku :)












Protože se tvorba koláže protáhla na dvě dílničky, šikovnější děti si stihly v závěru druhé vytvořit kombinovanou technikou ještě další obrázek s motivem kočky. Záměrně roztržený původní obrázek volně dokreslily pastely Gioconda na žlutý náčrtkový papír velikosti A3.







Žádné komentáře:

Okomentovat